Thursday 31 March 2011

Ini SindiranLah Bodoh!...Bukan Maksud Sebenar.

Kata Mummy Rokiah........

Ustaz Azizan harus menggerakkan penubuhan "Gerakan Kedah Merdeka"

Tun Daim mengakui bahawa MB Kedah DS Ustaz Azizan seorang yang baik, mesra dengan rakyat dan ikhlas. Cuma orang Kedah kerugian kerana memilih PAS memerintah dan Kedah miskin kerana tidak mendapat pertolongan Kerajaan Persekutuan.

Kenyataan ini seperti menunjukkan Kerajaan Persekutuan menghukum rakyat Kedah kerana mereka memilih PAS. Marahkan nyamuk kelambu dibakarnya.

Inilah akibatnya apabila rakyat bangun bersuara menghukum UMNO dan BN kerana kesombongan dan keangkuhan mereka semasa berkuasa, hari ini mereka bakal menjadi rakyat miskin, merempat dan melarat.

Respon kepada kenyataan Daim itu Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata adalah menjadi tanggungjawab Kerajaan Pusat untuk mengagihkan kemakmuran Negara ini kepada semua negeri.

“Tak perlu ungkit perkara ini, sebab itu tanggungjawab Pusat sebagai negara persekutuan. Jika mereka enggan salurkan bantuan, dan mahu negeri bawah PR cari dana sendiri, bermakna kita boleh isytihar Kedah keluar daripada Malaysia, tubuh pasukan keselamatan sendiri dan tadbir sebagai sebuah negara,” kata Ustaz Azizan.

Apa kata rakyat Kedah sambut cadangan Ustaz Azizan ini dengan menubuhkan “Gerakan Kedah Merdeka” seperti “Gerakan Acheh Merdeka”?
 

No comments: